Οι διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης δεν μας καθησυχάζουν γιατί όλο το προηγούμενο διάστημα είδαμε από την μία να "τεντώνει" τα υγειονομικά πρωτόκολλα κατά περίσταση
με το να μας
στοιβάζει κατά εκατοντάδες, με την αύξηση της πληρότητας, σε πλοία και
αεροπλάνα για να εξασφαλίσει τους μεγαλοεπιχειρηματίες του Τουρισμού και των
Μεταφορών, αλλά να αγνοεί επιδεικτικά τα αιτήματα των υγειονομικών για θωράκιση
του Εθνικού Συστήματος Υγείας
Στα προβλήματα που ήδη αντιμετωπίζουμε έρχεται
να προστεθεί και η τραγική κατάσταση που επικρατεί στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
και που θα επιδεινωθεί αν εδώ και τώρα δεν παρθούν τα απαραίτητα μέτρα πύκνωσης
των δρομολογίων. Πολλαπλασιάζονται καθημερινά οι εικόνες σε Μέσα Μαζικής
Μεταφοράς όπου εργαζόμενοι συνωστίζονται σε αυτά, στην προσπάθειά τους να πάνε
και να γυρίσουν από την εργασία τους.
Η κυβέρνηση έχει τεράστιες ευθύνες για την
κατάσταση αυτή και μας φέρνει στο νου την παροιμία "Δάσκαλε που δίδασκες
και νόμο δεν εκράτεις", καθώς από τη μια κάνει λόγο για αύξηση των
κρουσμάτων της πανδημίας του κορονοϊού και την τήρηση των έκτακτων μέτρων
ατομικής ευθύνης, πετώντας το μπαλάκι στον εργαζόμενο λαό και από την άλλη
τζογάρει την υγεία του για τα κέρδη των επιχειρηματιών, κάνοντας τα υγειονομικά
πρωτόκολλα λάστιχο, κατά το πώς συμφέρει τους επιχειρηματικούς ομίλους.
Επιτέλους ας σταματήσουν να δείχνουν με το
δάχτυλο τους νέους και τους εργαζόμενους. Να τελειώνει το παραμύθι της
"ατομικής ευθύνης" και να πάρουν εδώ και τώρα άμεσα μέτρα πρόληψης
και προστασίας τόσο για τους επιβάτες που βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές τους όσο
και για τους εργαζόμενους, που υποφέρουν.
Δεν μπορείς να μιλάς για λύση του προβλήματος
στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στο λεκανοπέδιο, όταν από τα 1.800 λεωφορεία και
τρόλεϊ, που είναι ο υπάρχων στόλος, μόνο τα 900 μπορούν να βγούνε σε κίνηση
καθημερινά, ουσιαστικά δηλαδή, ο μισός στόλος των οχημάτων είναι γερασμένος και
αποδεκατισμένος (15 ετών το πιο "καινούριο" λεωφορείο, με αποτέλεσμα
να μετρούν εκατομμύρια χλμ το καθένα).
Εφτά ολόκληρους μήνες μετά το ξέσπασμα τις
πανδημίας στη χώρα, τα μέτρα της κυβέρνησης δεν αφορούν βέβαια την προστασία
του λαού, που εξακολουθεί να στοιβάζεται σαν τις σαρδέλες στα ΜΜΜ, αλλά στο πως
να μπουν οι ιδιώτες -για τα καλά- στις αστικές συγκοινωνίες και μάλιστα σε όλες
τους τις πτυχές (οχήματα, προσωπικό, τεχνική συντήρηση και επισκευή), η
κυβέρνηση αξιοποιεί την πανδημία και ως ευκαιρία για να προχωρήσει ένα βήμα πιο
πέρα η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, σε βάρος των εργαζομένων σ'
αυτές και των εκατοντάδων χιλιάδων από τα λαϊκά στρώματα που τις χρησιμοποιούν
καθημερινά. Ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής πριν λίγες μέρες, ανέφερε ότι
μέσα από Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα "… για πρώτη φόρα δίνουμε
συγκοινωνιακό έργο στα ΚΤΕΛ, μέχρι τέλος του χρόνου θα έχουμε 203 μπλε
λεωφορεία (…) θα έχουμε ακόμα 300 (σ.σ. λεωφορεία) μέχρι τον Φεβρουάριο, καθώς
κάνουμε κάτι πρωτοποριακό, υιοθετούμε το θεσμό του λίζινγκ", προσθέτοντας
επίσης, "… ακόμα και αν υπήρχαν κι άλλα οχήματα, λείπουν οδηγοί. (…) Σήμερα
έχουμε μόνο 3.000 οδηγούς ενώ χρειαζόμαστε 6.000"!!! Αυτό που …ξέχασε
βέβαια να πει είναι ότι: "Η δραματική μείωση των εργαζομένων, οι μεγάλες
ελλείψεις σε οχήματα και ανταλλακτικά, η παλαιότητα του στόλου, με οχήματα
ερείπια, οφείλονται αποκλειστικά στην αντιλαϊκή πολιτική όλων διαχρονικά των
κυβερνήσεων του κεφαλαίου.
Σ’ αυτή την κατεύθυνση είναι η
"λύση" της ιδιωτικοποίησης που δίνει η σημερινή κυβέρνηση. Χαρακτηριστικό
αυτής της "λύσης" που επιδιώκει η κυβέρνηση είναι το SPOT του ΠΑΜΕ
Είναι φανερό ότι δεν θέλουν να εξυπηρετήσουν
το επιβατικό κοινό, αλλά να του ρίξουν στάχτη στα μάτια καθώς στοχεύουν στην
είσοδο των ιδιωτών, αλλά και στο να αλλάξουν προς το χειρότερο τις εργασιακές
σχέσεις των εργαζομένων. Σύμφωνα με τον κυβερνητικό σχεδιασμό, το ΚΤΕΛ με το
πρόσχημα της αντιμετώπισης της πανδημίας, θα αναλάβει μέσα στον Οκτώβρη το
συγκοινωνιακό έργο της Αττικής σε ποσοστό 20%, του συνόλου των γραμμών που τις
ονομάζει προαστιακές, λαμβάνοντας μάλιστα στην πρώτη φάση επιδότηση 50
εκατομμυρίων ευρώ!!! Ενώ σε βάθος χρόνου το κόστος των επιδοτήσεων στους
ιδιώτες θα φτάσει τα 500 εκατομμύρια ευρώ (για ανανέωση στόλου, leasing,
ανταλλακτικά). Αυτός ο σχεδιασμός, που επιταχύνεται τώρα με πρόσχημα την
πανδημία, έχει ξεκινήσει από το 1992 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα, απ' όλες τις
κυβερνήσεις. Το ίδιο ισχύει και για την εξαγγελία ότι θα προκηρυχθεί
διαγωνισμός για την προμήθεια νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (1.000
οχήματα στην Αθήνα, τα 300 μέχρι το τέλος του 2021). Η προθεσμία παραλαβής των
προσφορών είναι στις 30 Οκτώβρη 2020 και παραμένει άγνωστο αν και πότε θα
ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός!!!
Απαίτηση εργαζομένων, μαθητών και όλου του λαού
είναι:
-- Εδώ και τώρα να παρθούν μέτρα, όπως είναι
για παράδειγμα οι μαζικές προσλήψεις προσωπικού σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς,
με μόνιμη σχέση εργασίας.
-- Η πύκνωση όλων των δρομολογίων των Μέσων
Μεταφοράς των Αστικών Συγκοινωνιών, ιδιαίτερα στις ώρες αιχμής.
-- Ανανέωση και επισκευή όλου του στόλου των
οχημάτων.
-- Επίταξη των ΚΤΕΛ και άλλων ιδιωτικών μέσων
για την ικανοποίηση έκτακτων αναγκών στη Μεταφορά.
-- Και βεβαίως άμεσα μέτρα προστασίας και για τους εργαζόμενους του κλάδου, που υποφέρουν, αλλά και για τους επιβάτες, που βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές τους.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου