Το συγκοινωνιακό χάρτη, και κατ’ επέκταση τη ζωή εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών στην Αττική, θα αλλάξει η κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό που θα έχει προϋπολογισμό 1,5 δις.ευρώ.
Η
προβλεπόμενη διάρκεια υλοποίησης του έργου ανέρχεται σε 8 χρόνια.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο υποδομής στη χώρα μας, το οποίο θα συμβάλει
καταλυτικά στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών της ευρύτερης
περιοχής της Αττικής.
Η
κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΒΑΞ, προσφέροντας έκπτωση ύψους 12,19%,
ανακηρύχθηκε προσωρινή ανάδοχος του έργου.
Η
προσφορά αφορά την κατασκευή της πρώτης φάσης της Γραμμής 4 του Μετρό και
συγκεκριμένα το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή. Είναι το μεγαλύτερο έργο
υποδομής που σχεδιάζεται αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πρόκειται να
επανασχεδιάσει ριζικά το χάρτη των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο.
Ποια
είναι και ποιες περιοχές αφορά η γραμμή 4
Η Γραμμή 4,
σχήματος "U", αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς
Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της
Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ, περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και
αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:
Τμήμα Α:
Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)
Τμήμα Β:
Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
Τμήμα Γ:
Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
Τμήμα Δ:
Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
Τμήμα Ε:
Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)
Το Α’ Τμήμα
της Γραμμής 4 "Άλσος Βεΐκου – Γουδή", έχει σχεδιαστεί με σκοπό την
εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου, του
κέντρου της Αθήνας με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια,
Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός). Ταυτόχρονα θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση
υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του
επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και
εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ. καθώς και στην
αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης
(Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).
Ποιοι θα
είναι οι νέοι σταθμοί
Η χάραξή του
εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και το
Φρέαρ TBM Κατεχάκη και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας,
Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και
περιλαμβάνει:
- Δεκαπέντε
(15) νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη,
Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή,
Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή,
- Εννέα (9)
ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.
- Σήραγγα
υπόγειας διάνοιξης διατομής διπλής τροχιάς που θα διανοιχτεί με τουλάχιστον δύο
μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ) μήκους περί τα 13km.
- Σήραγγες
υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα διπλής τροχιάς, τριπλής τροχιάς
& διακλαδώσεων.
- Σήραγγες
μονής τροχιάς (STT) υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα μήκους 860 μ
περίπου.
- Δύο
επίσταθμους της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ.
Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
- Ένα (1)
νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης
και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων
νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ. Το νέο (ΚΕΛ) θα χωροθετηθεί εντός των ορίων
του Αμαξοστασίου Σεπολίων.
- Ένα (1)
νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών σε διαθέσιμο χώρο εντός των
ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.
- Το Έργο
επίσης περιλαμβάνει το απαιτούμενο τροχαίο υλικό (20 αυτόματα τραίνα χωρίς
οδηγό), καθώς και όλα τα απαιτούμενα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά
Συστήματα για τη λειτουργία της Γραμμής.
Επόμενη
φάση: Σύνδεση με τα βόρεια προάστια
Δε μπορεί να
αμφισβητήσει κανένας πως μετά από 20 χρόνια αναμονής, ήρθε η ώρα για την κάλυψη
και της Λεωφόρου Κηφισίας με μετρό. Αυτή θα είναι η Β’ φάση του έργου. Ο
σημαντικότερος άξονας που ενώνει το κέντρο με τα βόρεια προάστια αν και υπήρξε
στόχος της Αττικό Μετρό και όλων των κυβερνήσεων που πέρασαν από τη
χώρα από το 2000 όταν και άνοιξαν οι γραμμές 2 και 3, έμεινε στο
παρασκήνιο.
Τώρα όμως
είναι φανερό ότι θα πρέπει να είναι η επόμενη μεγάλη προτεραιότητα στην Αθήνα.
Η επέκταση αυτή εκτός από την κάλυψη της Λ. Κηφισίας μέχρι τη σύνδεση της
με την Αττική Οδό, συνεχίζει βόρειο-δυτικά και μέσω Αμαρουσίου και Πεύκης,
φτάνει στη Λυκόβρυση τερματίζοντας στην Εθνική Οδό.
Η επέκταση
αυτή επίσης εξυπηρετεί και τη διασύνδεση της γραμμής 4 στο σταθμό Κατεχάκη με
τη γραμμή 3, στο σταθμό Κηφισίας με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο (σε ένα πολύ
βασικό κόμβο της πρωτεύουσας) και στο σταθμό Μαρούσι με τη γραμμή 1,
επιτυγχάνοντας την λειτουργία ενός ενιαίου δικτύου συγκοινωνιών στην ευρύτερη
περιοχή των βορείων προαστίων.
Η επέκταση
αυτή διαθέτει 11 σταθμούς: Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό
Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση, Εθνική Οδός.
Θα έχει μήκος 14 χλμ και το κόστος της εκτιμάται σε περίπου 1,1 δισ. ευρώ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου