Η Ηλιούπολη μπαίνει σε μια νέα φάση Έξυπνης Πόλης εγκαθιστώντας δύο συστήματα ψηφιακής διαχείρισης αιτημάτων πολιτών μέσω κινητού τηλεφώνου, Tablet ή Ηλεκτρονικού Υπολογιστή.
Δεν πρόκειται για το κλασικό σύστημα εντοπισμού προβλημάτων από τους πολίτες όπως χρησιμοποιούν μέχρι τώρα οι Δήμοι. Το ίδιο το σύστημα ειδοποιεί και οργανώνει τις υπηρεσίες του Δήμου, ομαδοποιεί τα προβλήματα και αξιολογεί τα αιτήματα.
Fix my city
Η πρώτη εφαρμογή «FixMyCity» είναι μια διαδικτυακή εφαρμογή μέσω της οποίας είναι δυνατή η ηλεκτρονική υποβολή αιτημάτων από τους πολίτες και η ταυτόχρονη διαχείριση των αιτημάτων αυτών από τις αντίστοιχες υπηρεσίες του Δήμου. Το σύστημα αποτελείται από μια εφαρμογή (App) για έξυπνες κινητές συσκευές (smartphones, tablets), η οποία διατίθεται δωρεάν σε έκδοση για Android, iOS και Windows Phone, μέσω των αντιστοίχων Application Stores. Οι πολίτες μπορούν να εγκαταστήσουν την εφαρμογή στη συσκευή τους και να τη χρησιμοποιούν προκειμένου να δηλώνουν βλάβες ή προβλήματα στα σημεία που επιθυμούν. Συγκεκριμένα, ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να εντοπίσει τη θέση του μέσω της εφαρμογής, η οποία διενεργεί αυτόματο έλεγχο χωροθέτησης. Η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα επιλογής κατηγορίας βλάβης – προβλήματος (απορρίμματα σε χώρους πρασίνου, σπασμένος κάδος κλπ.) από έτοιμο μενού και στη συνέχεια επιλογής είδους βλάβης – προβλήματος με τον ίδιο τρόπο. Ο πολίτης μπορεί να εισαγάγει φωτογραφία με δυνατότητα λήψης μέσω της εφαρμογής. Επιλέγοντας «υποβολή» το σύστημα καταχωρεί τη βλάβη και αποδίδει αριθμό πρωτοκόλλου, τον οποίο και κοινοποιεί στον πολίτη. Παράλληλα, τον ενημερώνει με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την παραλαβή του αιτήματος. Μετά από την επιδιόρθωση της βλάβης ή την επίλυση του προβλήματος, το σύστημα ενημερώνει εκ νέου τον πολίτη για την επιτυχή έκβαση του αιτήματός του. Τέλος, το παρόν υποσύστημα διαθέτει και desktop έκδοση για την περίπτωση που ο πολίτης επιθυμεί να δηλώσει βλάβη ή πρόβλημα από τον προσωπικό του υπολογιστή και όχι σε πραγματικό χρόνο.
Η πρώτη εφαρμογή «FixMyCity» είναι μια διαδικτυακή εφαρμογή μέσω της οποίας είναι δυνατή η ηλεκτρονική υποβολή αιτημάτων από τους πολίτες και η ταυτόχρονη διαχείριση των αιτημάτων αυτών από τις αντίστοιχες υπηρεσίες του Δήμου. Το σύστημα αποτελείται από μια εφαρμογή (App) για έξυπνες κινητές συσκευές (smartphones, tablets), η οποία διατίθεται δωρεάν σε έκδοση για Android, iOS και Windows Phone, μέσω των αντιστοίχων Application Stores. Οι πολίτες μπορούν να εγκαταστήσουν την εφαρμογή στη συσκευή τους και να τη χρησιμοποιούν προκειμένου να δηλώνουν βλάβες ή προβλήματα στα σημεία που επιθυμούν. Συγκεκριμένα, ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να εντοπίσει τη θέση του μέσω της εφαρμογής, η οποία διενεργεί αυτόματο έλεγχο χωροθέτησης. Η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα επιλογής κατηγορίας βλάβης – προβλήματος (απορρίμματα σε χώρους πρασίνου, σπασμένος κάδος κλπ.) από έτοιμο μενού και στη συνέχεια επιλογής είδους βλάβης – προβλήματος με τον ίδιο τρόπο. Ο πολίτης μπορεί να εισαγάγει φωτογραφία με δυνατότητα λήψης μέσω της εφαρμογής. Επιλέγοντας «υποβολή» το σύστημα καταχωρεί τη βλάβη και αποδίδει αριθμό πρωτοκόλλου, τον οποίο και κοινοποιεί στον πολίτη. Παράλληλα, τον ενημερώνει με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την παραλαβή του αιτήματος. Μετά από την επιδιόρθωση της βλάβης ή την επίλυση του προβλήματος, το σύστημα ενημερώνει εκ νέου τον πολίτη για την επιτυχή έκβαση του αιτήματός του. Τέλος, το παρόν υποσύστημα διαθέτει και desktop έκδοση για την περίπτωση που ο πολίτης επιθυμεί να δηλώσει βλάβη ή πρόβλημα από τον προσωπικό του υπολογιστή και όχι σε πραγματικό χρόνο.
Fix my school
Η δεύτερη εφαρμογή «Fixmyschool» αφορά στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των σχολικών μονάδων του Δήμου, καθώς υφίσταται ψηφιακή αποτύπωση όλων των σχολικών κτιρίων και ηλεκτρονική καταγραφή βλαβών και ελλείψεων και αναγκών των κτιρίων. Με το FixMySchool παρέχεται η δυνατότητα για άμεση επίλυση διαχειριστικών θεμάτων και παρακολούθηση της πορείας διευθέτησης αυτών. Μέσω του συγκεκριμένου συστήματος ο Διευθυντής / Υπεύθυνος του εκάστοτε σχολείου έχει τη δυνατότητα εισαγωγής μιας παραγγελίας σύμφωνα με τις ανάγκες του. Η παραγγελία μπορεί να περιλαμβάνει διάφορα είδη, τα οποία μπορούν να επιλεγούν από λίστα επιλογών. Με την υποβολή της παραγγελίας, αυτή μεταφέρεται στη λίστα με τις ανοικτές παραγγελίες και ο Διευθυντής / Υπεύθυνος έχει τη δυνατότητα παρακολούθησης του σταδίου στο οποίο βρίσκεται η παραγγελία. Εκτός από τις ανοικτές παραγγελίες, ο Διευθυντής / Υπεύθυνος έχει δυνατότητα ομαδοποιημένης πρόσβασης στις ολοκληρωμένες παραγγελίες καθώς και στις ανοικτές παραγγελίες που απαιτούν την ενέργειά του για να προχωρήσουν. Η υποβεβλημένη παραγγελία εμφανίζεται σε πραγματικό χρόνο στο λογαριασμό του Αντιδημάρχου Παιδείας ή της Σχολικής Επιτροπής. Μέσω του λογαριασμού του ο Αντιδήμαρχος Παιδείας έχει τη δυνατότητα να προβάλει την παραγγελία και να δει αναλυτικά τα είδη που αυτή περιλαμβάνει. Για κάθε είδος είναι δυνατή η προβολή του ιστορικού παραγγελίας του με σχετική επιλογή που βρίσκεται δίπλα στο είδος και με τη χρήση αναδυόμενου παραθύρου. Για κάθε επισκευή είναι δυνατή η εισαγωγή φωτογραφίας, καθώς και οποιασδήποτε παρατήρησης - περιγραφής κρίνει σκόπιμο ο εκάστοτε Διευθυντής / Υπεύθυνος.
Η δεύτερη εφαρμογή «Fixmyschool» αφορά στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των σχολικών μονάδων του Δήμου, καθώς υφίσταται ψηφιακή αποτύπωση όλων των σχολικών κτιρίων και ηλεκτρονική καταγραφή βλαβών και ελλείψεων και αναγκών των κτιρίων. Με το FixMySchool παρέχεται η δυνατότητα για άμεση επίλυση διαχειριστικών θεμάτων και παρακολούθηση της πορείας διευθέτησης αυτών. Μέσω του συγκεκριμένου συστήματος ο Διευθυντής / Υπεύθυνος του εκάστοτε σχολείου έχει τη δυνατότητα εισαγωγής μιας παραγγελίας σύμφωνα με τις ανάγκες του. Η παραγγελία μπορεί να περιλαμβάνει διάφορα είδη, τα οποία μπορούν να επιλεγούν από λίστα επιλογών. Με την υποβολή της παραγγελίας, αυτή μεταφέρεται στη λίστα με τις ανοικτές παραγγελίες και ο Διευθυντής / Υπεύθυνος έχει τη δυνατότητα παρακολούθησης του σταδίου στο οποίο βρίσκεται η παραγγελία. Εκτός από τις ανοικτές παραγγελίες, ο Διευθυντής / Υπεύθυνος έχει δυνατότητα ομαδοποιημένης πρόσβασης στις ολοκληρωμένες παραγγελίες καθώς και στις ανοικτές παραγγελίες που απαιτούν την ενέργειά του για να προχωρήσουν. Η υποβεβλημένη παραγγελία εμφανίζεται σε πραγματικό χρόνο στο λογαριασμό του Αντιδημάρχου Παιδείας ή της Σχολικής Επιτροπής. Μέσω του λογαριασμού του ο Αντιδήμαρχος Παιδείας έχει τη δυνατότητα να προβάλει την παραγγελία και να δει αναλυτικά τα είδη που αυτή περιλαμβάνει. Για κάθε είδος είναι δυνατή η προβολή του ιστορικού παραγγελίας του με σχετική επιλογή που βρίσκεται δίπλα στο είδος και με τη χρήση αναδυόμενου παραθύρου. Για κάθε επισκευή είναι δυνατή η εισαγωγή φωτογραφίας, καθώς και οποιασδήποτε παρατήρησης - περιγραφής κρίνει σκόπιμο ο εκάστοτε Διευθυντής / Υπεύθυνος.
Έτσι, ο Δήμος Ηλιούπολης χτίζοντας ένα ολοκληρωμένο σύστημα Έξυπνων Εφαρμογών, δεν περιορίζεται στην ψηφιακή επικοινωνία με τους δημότες, αλλά επεκτείνει την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και στην οργάνωση των υπηρεσιών του.
Θυμίζουμε ότι ο Δήμος Ηλιούπολης είναι από τους ελάχιστους Δήμους που έχει διασύνδεση με το Cloud, έχει προχωρήσει στην ψηφιοποίηση του Αρχείου του και έχει εγκαταστήσει την διαδικασία της ψηφιακής υπογραφής στις υπηρεσίες του.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου