Ο κ. Χρήστος
Κοκοτίνης (υπεύθυνος της παρατάξεως
«Ηλίου- Πόλις») για την επίλυση των προβλημάτων της πόλης
Μπορούμε να
πάρουμε τα ακίνητα της Ηλιούπολης, που ανήκουν στο Δήμο μας και έχουν εκχωρηθεί
στο υπερταμείο, το οποίο ελέγχεται από τους πιστωτές.
Αυτό τονίζει
στην συνέντευξη του προς την εφημερίδα «Σφυγμός» ο κ. Χρήστος Κοκοτίνης
υπεύθυνος της παράταξης «Ηλιού – πόλις»
Σε άλλα
σημεία της συνέντευξη του ο κ. Χρήστος Κοκοτίνης αφού υπογραμμίζει ότι η πόλη
δεν είναι καθαρή, δεν παραλείπει να επισημάνει την προτίμηση του στην απλή αναλογική
Τέλος
αναφέρεται σε μία σειρά άλλων προβλημάτων της Ηλιούπολης, όπως είναι η
προστασία του Υμηττού, η απομάκρυνση του ΚΥΤ , η υπογειοποίηση της Λεωφόρου
Κατεχάκη κλπ
Συγκεκριμένα
η συνέντευξη του κ. Κοκοτίνη έχει ως εξής:
Σφυγμός: Θα θέλατε να μας πείτε πως έχει το θέμα της
Δημόσιας περιουσίας του δήμου Ηλιούπολης;
Χρήστος Κοκοτίνης: Συνοπτικά το θέμα έχει ως εξής : Είναι γνωστό ότι αρχές 2018 επιτέλους
δικαιώθηκε ο πολύχρονος αγώνας ενάντια στους καταπατητές κληρονόμους Νάστου με
απόφαση του Αρείου Πάγου και τα ακίνητα που διεκδικούσαν ανήκουν πλέον στο
ελληνικό δημόσιο .Και ανήκουν στο δημόσιο και όχι στο δήμο ,διότι το 1982 ο
τότε υπουργός οικονομικών έδωσε εντολή να καταγραφούν υπέρ του δημοσίου
αποβάλλοντας τους καταπατητές. Τότε ,δε θα μπορούσαν να καταγραφούν υπέρ του
δήμου ,αφού ήταν επίδικα ,ο δήμος δεν
είχε τίτλο αγοράς και οι Νασταίοι προϋπήρχαν.
Η πρώτη επιτυχία λοιπόν ,επετεύχθη πρώτα απ όλα χάριν των
μεγάλων λαϊκών αγώνων που έγιναν τη δεκαετία του 80 κυρίως αλλά και του νομικού
αγώνα κυρίως των δήμων Ηλιούπολης
,Αργυρούπολης και Αλίμου. Στη δεκαετία του 80 ,επι δημαρχίας Δημήτρη
Κιντή , ο δήμος πήρε πολλά ακίνητα και έτσι ανεγέρθηκαν σχολεία ,παιδικοί
σταθμοί κλπ. Όμως ,αυτές οι επιτυχίες στη δεκαετία 1990 και μετά δεν είχαν
συνέχεια , ελάχιστα ακίνητα δόθηκαν και μάλιστα το 2005 παραχωρήθηκε οικόπεδο
4800 τ.μ. στην πλατεία Π. Π. Γερμανού στο δήμο, με αόριστη διάρκεια ,αλλά με
αντάλλαγμα να λάβει η ΚΕΔ 1000 τ.μ. ισόγεια καταστήματα για εκμετάλλευση από
αυτή. Αυτό το παραχωρητήριο δεν εκτελέστηκε αλλά θαυμάστε σκληρή επιχειρηματική
λογική της ΚΕΔ. Το ίδιο πήγε να γίνει και το 2009 ,παραχωρώντας 3 μικρά
οικόπεδα ,συνολικής έκτασης 1700 τ.μ. περίπου ,αλλά να λάβει η ΚΕΔ ανταλλάγματα
από άλλα ακίνητα. Ακόμα χειρότερα ,το 2004 ,η ΚΕΔ ανακάλεσε την παραχώρηση 30
ακινήτων που είχε κάνει στο Δήμο το 1988 ,επειδή επρόκειτο να μπει στο
χρηματιστήριο και ήθελε να έχει οικονομική ευρωστία . Εδώ ,να θυμηθούμε ότι
τότε που είχαν πέσει όλοι σε αδράνεια ,η μόνη παράταξη που αντέδρασε ,ήταν η
παράταξή μας με επικεφαλής τον Κ. Κονδύλη ,ταράζοντας τα στάσιμα νερά. Να
θυμηθούμε επίσης ότι το 2006 ,η ΚΕΔ ,με τη σύμφωνη γνώμη της τότε δημοτικής
αρχής ,παραχώρησε οικόπεδο στους κόπτες ,στον Άγιο Κωνσταντίνο για ανέγερση
ναού σε μια περιοχή που είχε ήδη σοβαρά προβλήματα ,λόγω ύπαρξης αστυνομίας
,εφορίας ,μετρό κλπ. Αυτό το θέμα λύθηκε εν τέλει το 2015 με την καταλυτική
παρέμβαση της παράταξής μας ,αφού και οι κόπτες πείσθηκαν ότι δεν μπορούσαν να
αναγείρουνε ναό στην περιοχή αυτή.
Σφ:Πως νομίζετε πως θα
γίνει η ένταξη ή όχι της Δημόσιας Περιουσίας της πόλης στο Ταμείο Αναπτύξεως,
στο οποίο ως γνωστόν μετέχουν και εκπρόσωποι
των πιστωτών;
Χ.Κ: Στη συνέχεια ,δημιουργούνται
πρόσθετες δυσκολίες ,αφού με το Ν.3986/2011 όλα τα ακίνητα του δημοσίου
μεταβιβάστηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ με σκοπό ,από τις πωλήσεις ακινήτων η την αξιοποίησή
τους ,το 100% των εσόδων να εξοφλούν τους δανειστές της χώρας. Αυτός ο νόμος
άλλαξε με νέο μνημονιακό νόμο 4389/2016
και η ΕΤΑΔ που είναι συνέχεια της πρώην ΚΕΔ γίνεται θυγατρική εταιρία
του λεγόμενου υπερταμείου και όλα τα ακίνητα της ΚΕΔ μεταβιβάζονται στην ΕΤΑΔ.
Όμως στην ΕΤΑΔ μεταβιβάστηκαν και ακίνητα που με βάση το αρθ. 196 παράγρ. 4 του
ν 4389/16 δεν έπρεπε να μεταβιβαστούν ,όπως νοσοκομεία ,στρατώνες κλπ καθώς και
«Λοιπά ακίνητα εκτός συναλλαγής» που με βάση και γνωμάτευση του υπουργείου
οικονομικών (γενική γραμματεία δημόσιας περιουσίας ) επειδή είναι μέσα στέγασης
και λειτουργίας δημοτικών υπηρεσιών δε μεταβιβάζονται. Τέτοια περίπτωση είναι
σχεδόν το σύνολο από 94 ακίνητα του δήμου που φαίνεται να ξαναπήγαν στην ΕΤΑΔ.
Για αυτά τα ακίνητα ,η κυριότητα παραμένει στο ελληνικό δημόσιο. Αυτό λοιπόν
,όπως είμαι σε θέση να γνωρίζω το πρόβλημα
,λύνεται και δεν είναι το κρίσιμο θέμα αφού το υπουργείο οικονομικών έδωσε
εντολή να φύγουν από την ΕΤΑΔ τα ακίνητα αυτά.
Παρά τις μεγάλες δυσκολίες που υπάρχουν ,ακόμα και με το Ν.
4389/2016 ,με τον οποίο ιδρύεται η ΕΤΑΔ αλλά και από τον κανονισμό της ΕΤΑΔ
αρθ. 8 παρ.1γ η ΕΤΑΔ μπορεί να παραχωρεί
σε δήμους άνευ ανταλλάγματος ακίνητα για ανέγερση σχολείων ,παιδικών σταθμών
και εν γένει κοινωφελών δραστηριοτήτων. Επίσης στο αρθ. 196 παρ. 10 του Ν.
4389/2016 προβλέπεται ότι δύναται η ΕΤΑΔ να μεταβιβάζει στο δημόσιο ακίνητα
,ούτως ώστε το δημόσιο μετά να το μεταβιβάζει στο δήμο . Με αυτό τον τρόπο ,το
2017 το υπουργείο μεταβίβασε στο δήμο
Ρόδου οικόπεδο 25 στρεμμάτων εντός σχεδίου πόλης απολύτως δωρεάν. Αυτό
έγινε και σε πολλούς άλλους δήμους.
Συμπέρασμα: Με λαϊκή κινητοποίηση και πολιτική βούληση
μπορούμε να πάρουμε ακίνητα στο δήμο μας. Τον Ιούλιο του 2018 ,με ομόφωνη
απόφαση του δημοτικού συμβουλίου ,ζητήσαμε 4 ακίνητα χωρίς αντάλλαγμα ,όπως 42
στρέμματα στο Χαλικάκι ,4.800 τ.μ στην πλατεία Π.Π. Γερμανού , 4 στρέμματα
περίπου το κέντρο κυκλοφοριακής αγωγής και 1.5 στρέμμα απέναντι από το ΙΚΑ
,στην πλατεία Π.Π. Γερμανού .Όπως πληροφορηθήκαμε ,η ΕΤΑΔ εισηγήθηκε να δοθεί
το Χαλικάκι το μισό χωρίς αντάλλαγμα για 20
χρόνια και το άλλο μισό με ελάχιστη μισθωτική αξία, αν και είναι
χαρακτηρισμένο ως χώρος πρασίνου με χρήση αθλητικών εγκαταστάσεων. Στο χώρο
αυτό , ο δήμος μας έχει μελέτη για ίδρυση βιοκλιματικού πάρκου ,μια μεγάλη
επένδυση που την έχει εντάξει στο τεχνικό της πρόγραμμα η περιφέρεια Αττικής.
Επίσης ,η ΕΤΑΔ εισηγήθηκε να μας παραχωρηθεί ακίνητο 4 στρέμματα περίπου
έκτασης ,όπου είναι ήδη πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής . Ενώ μάλιστα στο χώρο αυτό
υπάρχει κοινοφελής σκοπός ,η ΕΤΑΔ πρότεινε ως αντάλλαγμα να πάρει ελάχιστη
μισθωτική αξία. Τα άλλα 2 ακίνητα που ζητήσαμε και κυρίως αυτό των 4.800 τ.μ. η
ΕΤΑΔ δεν το παραχωρεί .
Η θέση μας διαχρονικά είναι να δοθούν οριστικά παραχωρητήρια
στο δήμο ,φυσικά χωρίς αντάλλαγμα ,και επιπροσθέτως αφού ο σκοπός του δήμου
είναι να κάνει κοινωφελή έργα. Έχουμε καταστήσει σαφές πολύ νωρίς ,τελευταία
φορά σε μια συνέντευξή μου τύπου, το Γενάρη του 2019 ,ότι είναι αδιανόητο
οικόπεδο όπως πχ αυτό των 4.800 τ.μ να δοθεί σε σουπερμάρκετ ή σε οποιοδήποτε
ιδιώτη και αυτό πέρα από το απαράδεκτο του πράγματος ,θα υποβαθμίσει και αισθητικά
την πόλη μας. Θεωρούμε λοιπόν απαράδεκτο για ακίνητα που θα παραχωρηθούν στο
δήμο να ζητηθεί αντίτιμο επιπροσθέτως είναι κοινωφελής σκοπός του δήμου και γι
αυτό η παράταξη μας θα πρωταγωνιστήσει ώστε να δοθούν όσο το δυνατόν
περισσότερα ακίνητα στο δήμο.
Σφ: Ποια θα πρέπει να
είναι κατά την γνώμη σας η διαχείριση του θέματος των κεραιών στην πόλη;
Χ.Κ: Το ελάχιστο που θα μπορούσε να γίνει
όσον αφορά τις κεραίες είναι η τοποθέτηση τους να εγκρίνεται από τον Δήμο αφού
πρώτα γίνει η ανάλογη νομοθέτηση. Επίσης, θα πρέπει οπωσδήποτε να γίνεται
έλεγχος από το Δημόκριτο και η απόσταση από σχολεία, νηπιαγωγεία κλπ να είναι τέτοια που να μην δημιουργεί
πρόβλημα.
Σφ: Τι έγινε και τι
πρέπει να γίνει περαιτέρω για την βελτίωση του ρέματος της Πικροδάφνης;
προβλήματα της πόλης ;
Χ.Κ: Όσον αφορά το ρέμα της Πικροδάφνης ,η
δημοτική αρχή το 2014 ,χωρίς ουσιαστική διαβούλευση αποφάσισε την ανάπλαση του
ρέματος ,μια επένδυση 3 εκατομμυρίων ευρώ περίπου ,που όμως στον πυρήνα της
ήταν αντιοικολογική ,αφού τη κοίτη του
ρέματος την επένδυε με στρώμνες αντί να είναι φυσική ενώ τα πρανή τα επένδυε με
συρματοκιβώτια. Έγινε προσφυγή στο ΣΤΕ
και από μέλη της παράταξής μας και ακυρώθηκε αυτή η προσπάθεια ,και σήμερα
εκκρεμεί συνολική οριοθέτηση του ρέματος ,όπως απαιτεί και το ΣΤΕ. Πρέπει η
ανάπλαση να προχωρήσει οπωσδήποτε αλλά με οικολογικό τρόπο. Είναι κρίμα μια
φυσική ομορφιά στην καρδιά της πόλης μας
να γίνει απλός αγωγός.
Σφ: Πως νομίζετε ότι θα
κινητοποιηθεί ο κόσμος της Ηλιούπολης για τα κοινά
Χ.Κ: Για να υπάρξει κινητοποίηση των
πολιτών και συμμετοχή στα κοινά ,πρώτη προϋπόθεση είναι η διαφανής λειτουργία
του δήμου και η ειλικρινής σχέση με τους πολίτες και τους θεσμικούς τους φορείς
όπως σύλλογοι ,σωματεία ,αθλητικές ομάδες κλπ έτσι ώστε να υπάρξει μια μεγάλη
μάζα ανθρώπων πληροφορημένη που να γνωρίζει τις ανάγκες της πόλης και τα
προβλήματα ώστε να συμμετέχει ενεργά στην επίλυσή τους. Προφανώς θα πρέπει να
υπηρετηθούν τα συμφέροντα των πολλών ,όπως η προστασία των δημόσιων αγαθών ,η
κοινωνική αλληλεγγύη ,τα καθημερινά προβλήματα των πολιτών .Παράλληλα με την
ενεργή συμμετοχή των πολιτών να επιδιώξουμε λύση στα χρόνια προβλήματα ,όπως
προστασία Υμηττού ,απομάκρυνση ΚΥΤ ,υπογειοποίηση λεωφ. Κατεχάκη κλπ.
Σφ: Τι θα πρέπει να
γίνει για το θέμα του νεκροταφείου Ηλιούπολης ;
Χ.Κ: Όσον αφορά το νεκροταφείο ,το
πρόβλημα είναι σοβαρό διότι το είναι υπερκορεσμένο και δεν μπορεί να επεκταθεί. Και γι αυτό τον λόγο εκτός των
άλλων και η παράταξή μας πρότεινε και έγινε αποδεκτό στο δημοτικό συμβούλιο να δημιουργηθεί
αποτεφρωτήριο και με διαδημοτική συνεργασία. Επιτέλους ,13 χρόνια μετά τη
νομοθέτηση της ίδρυσης αποτεφρωτηρίων ,ο δήμος Αθηναίων αποφάσισε και προχωρά
στη δημιουργία του. Θεωρούμε λοιπόν ότι η αποτέφρωση θα συμβάλλει στην επίλυση
αυτού του προβλήματος.
⟪ Στο Ελληνικό δεν μπορεί να χτιστεί μια νέα πόλη μέσα στην πόλη, με πανύψηλα κτήρια, με καζίνο, με mall κλπ, σε μια περιοχή που χρειάζεται οικολογική ευαισθησία και ήπιες εμπορικές χρήσεις. ⟫
⟪ Στο Ελληνικό δεν μπορεί να χτιστεί μια νέα πόλη μέσα στην πόλη, με πανύψηλα κτήρια, με καζίνο, με mall κλπ, σε μια περιοχή που χρειάζεται οικολογική ευαισθησία και ήπιες εμπορικές χρήσεις. ⟫
Σφ: Τι θα πρέπει να
γίνει με το θέμα του Ελληνικού ;
Χ.Κ: Όσον αφορά την επένδυση στο Ελληνικό ,η παράταξή μας ήταν και
είναι αντίθετη με τη λύση που δόθηκε και λόγω της μνημονιακής επιβολής ,το
καλοκαίρι του 2015. Η θέση της παράταξής μας ήταν ότι δεν μπορεί να χτίζεται
μια πόλη μέσα στην πόλη με πανύψηλα κτήρια ,με δημιουργία καζίνο ,mall κλπ σε
μια περιοχή ιδανική στην οποία θα μπορούσε να γίνει μια άλλου τύπου
εκμετάλλευση με οικολογική έμφαση ,αλλά με ήπιες εμπορικές χρήσεις ,διότι δυστυχώς
το έργο αυτό θα επηρεάσει και το κλίμα και την οικονομική ζωή αρνητικά για
αρκετές μικρομεσαίες επιχειρήσεις στους όμορους δήμους
⟪ Η θέσπιση της απλής αναλογικής στις αυτοδιοικητικές εκλογές θα βοηθήσει στην επίλυση σοβαρών προβλημάτων του Δήμου.⟫
⟪ Η θέσπιση της απλής αναλογικής στις αυτοδιοικητικές εκλογές θα βοηθήσει στην επίλυση σοβαρών προβλημάτων του Δήμου.⟫
Σφ: Ποιο πιστεύετε ότι
πρέπει να είναι το προφίλ των υποψηφίων στις Δημοτικές εκλογές της πόλης ;
Χ.Κ: Το προφίλ των υποψηφίων για τις δημοτικές εκλογές κατά τη
γνώμη μου πρέπει να έχει τα κάτωθι χαρακτηριστικά
Φυσικά οι παρατάξεις έχουν τα ιδεολογικά και πολιτικά
χαρακτηριστικά τους στον έναν ή στον άλλο βαθμό ,αλλά θα πρέπει οι δημοτικές
παρατάξεις να έχουν αυτονομία από τα κόμματα που τυχόν τους στηρίζουν και θα
πρέπει να έχουν αυτοδιοικητική φιλοσοφία. Παράλληλα με την αφοσίωση ,την
ανιδιοτέλεια ,το ήθος και την εργατικότητα να έχουν επεξεργασμένες θέσεις για όλα τα θέματα της
πόλης και εφόσον γίνονται και οι απαραίτητες συνέργειες με άλλες παρατάξεις με
αυτό τον τρόπο θα μπορούν να δημιουργηθούν οι βάσεις για επίλυση σοβαρών
προβλημάτων. Η θέσπιση της απλής αναλογικής θα βοηθήσει γιατί ανάγκας και οι θεοί πείθονται .
⟪ Η Ηλιούπολη σίγουρα δεν είναι μια καθαρή πόλη.⟫
Σφ: Η Ηλιούπολη είναι
μια καθαρή πόλη;
Χ.Κ: Η Ηλιούπολη σίγουρα δεν είναι μια
καθαρή πόλη και σαφώς πέρα από τις δικαιολογίες που εν μέρει ισχύουν ,του
μειωμένου προσωπικού από τις μνημονιακές πολιτικές,είναι αλήθεια ότι είναι και
ευθύνη της δημοτικής αρχής ,αφού θα μπορούσε τα προηγούμενα χρόνια με καλύτερο
προγραμματισμό ,έγκαιρη ανανέωση εξοπλισμού ,καλύτερη αξιοποίηση τεχνολογίας να
έχει καλύτερα αποτελέσματα .
Σφ: Τι έργα θα έπρεπε
να έχει κάνει ο νυν Δήμαρχος κ. Βαλασόπουλος στην πόλη;
Χ.Κ: Τα έργα που θα έπρεπε να κάνει η
δημοτική αρχή στην πόλη μας είναι πέραν των άλλων τα εξής: οπωσδήποτε να
προχωρήσει η ανακύκλωση ,που είναι σε χαμηλά επίπεδα στην πόλη μας (5,5%
περίπου) . Επίσης ,να προχωρήσει ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων ώστε να
προκύψει εξοικονόμηση πόρων και βελτίωση του περιβάλλοντος. Σαφώς η ηλεκτρονική
διακυβέρνηση στο δήμο πρέπει να βελτιωθεί αποφασιστικά ,ενώ ένας άλλος τομέας
με προοπτική είναι η ανάπτυξη της κοινωνικής οικονομίας. Εκείνο όμως που έκανε με λάθος τρόπο είναι η
ανάπλαση του ρέματος Πικροδάφνης που πήγε να γίνει με αντιοικολογικό τρόπο αν
και αυτό το έργο σταμάτησε πριν καν αρχίσει μετά από προσφυγή ενεργών πολιτών
στο ΣΤΕ. Επίσης όσον αφορά τους αθλητικούς χώρους και τα σχολεία το έργο της
δημοτικής αρχής ήταν πίσω από τις ανάγκες τους. Σίγουρα μια δημοτική αρχή δεν
κρίνεται μόνο από τα λάθη της ή τα σωστά της. Εμείς την κρίνουμε και γι αυτά
που θα μπορούσε να κάνει και δεν έκανε. Ένας βασικός λόγος είναι ότι η δημοτική
αρχή πορεύτηκε με το αυταρχικό δημαρχοκεντρικό μοντέλο και δεν αξιοποίησε τους
φορείς της πόλης καθώς και ενεργούς πολίτες που θα μπορούσαν να βάλουν πλάτη.
⟪ Οι δήμοι υφίστανται το
πρόβλημα της μεγάλης υποχρηματοδότησής τους. ⟫
Σφ: Ποια είναι η άποψη
σας για την υποχρηματοδότηση των Δήμων
και τι πρέπει να γίνει;
Χ.Κ: Σίγουρα
υπάρχει υποχρηματοδότηση των δήμων μεγάλη, αφού τα χρόνια των μνημονίων και οι
κεντρικοί αυτοτελείς πόροι μειώθηκαν πάνω από 60 % κι έτσι
λοιπόν εκτός από την αύξηση των ΚΑΠ πρέπει να ενισχυθούν οι δήμοι και με μόνιμο
προσωπικό. Αυτές οι διεκδικήσεις θα πρέπει να στηριχθούν από τα 2βάθμια και
3βάθμια όργανα των δήμων και από τους εργαζόμενους στα σωματεία και βέβαια από
τους δημότες.
Ανάρτηση από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας «ΣΦΥΓΜΟΣ» ΤΕΥΧΟΣ 71 Μάρτιος 2019
Ανάρτηση από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας «ΣΦΥΓΜΟΣ» ΤΕΥΧΟΣ 71 Μάρτιος 2019
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου