Η
ανεξαρτησία στη διαβίωση ατόμων με αναπηρία, πέρα από τις καθημερινές βασικές
ανάγκες και τα πολυσυζητημένα πεζοδρόμια με τις διαβάσεις που οδηγούν σε
κολώνες και τοίχους, δεν είναι εξασφαλισμένη ούτε σε επίπεδο ψυχαγωγίας.
Για
παράδειγμα, η αυτονόητη κίνηση για κάποιον που θα επισκεφθεί ένα εστιατόριο, να
κοιτάξει τον κατάλογο πριν παραγγείλει, δεν είναι και συχνά εφικτή, αν ο
πελάτης είναι τυφλός.
Το
σουβλατζίδικο ΛΟΤΖΑ, στην Ηλιούπολη, αποφάσισε να προχωρήσει σε μια κίνηση που
αν και θα έπρεπε να μην αποτελεί εξαίρεση, συναντάται σπάνια στους χώρους
εστίασης. Έτσι, από τον περασμένο μήνα, σε συνεργασία με τον Οίκο Τυφλών,
δημιούργησε κατάλογο σε γραφή Braille, για τους τυφλούς πελάτες του.
«Στην
Ελλάδα, πράγματα που είναι φυσιολογικά τα παρουσιάζουμε ως ατού. Κάποιοι
άνθρωποι πρέπει να βγουν μπροστά να τα ξεκινήσουν» λέει στο News 24/7 o
ιδιοκτήτης του καταστήματος, Νίκος Γεωργόπουλος, ο οποίος εξηγεί πως έχει
πελάτες τυφλούς, κωφάλαλους και με άλλες αναπηρίες. «Οι αντιδράσεις είναι
σίγουρα θετικές, καθώς ο κόσμος ξέρει πως έρχεται σε ένα σουβλατζίδικο που
σέβεται τον συνάνθρωπο» συμπληρώνει.
Οι κατάλογοι
σε ελληνική γραφή Braille δεν απαντώνται, δυστυχώς, συχνά, παρά το γεγονός πως
από το 2017, όλα τα καταστήματα εστίασης είναι υποχρεωμένα, σύμφωνα με τον νόμο
να διαθέτουν τέτοιους για τους πελάτες τους. Ο Πρόεδρος του Φάρου Τυφλών,
Μανώλης Μπασιάς, υπογραμμίζει πως «Υπάρχει νομοθεσία, είναι υποχρεωτική και
προβλέπει πρόστιμο σε περίπτωση που κάποιος δεν την τηρεί. Ο καθένας που
βλέπει, πρώτα κοιτάζει τον κατάλογο και μετά παραγγέλνει. Έτσι πρέπει να
μπορούν να το κάνουν και οι τυφλοί. Κάποιοι καταστηματάρχες δεν το ξέρουν, ενώ
άλλοι το αγνοούν. Πρέπει να εφαρμοστεί από όλα τα καταστήματα».
Σύμφωνα με
τον κ. Μπασιά, ο Φάρος Τυφλών συνεργάζεται με όσους καταστηματάρχες αποφασίζουν
να εκτυπώσουν τέτοιους καταλόγους. «Έχουμε το μεγαλύτερο εκτυπωτικό στη χώρα
για καταλόγους σε γραφή Braille και θα πρέπει οι καταστηματάρχες να
απευθύνονται σε εμάς» εξηγεί.
Ο ιδιοκτήτης
του σουβλατζίδικου ΛΟΤΖΑ, Νίκος Γεωργόπουλος, λέει πως πέρα από την υποχρέωση
του νόμου, ένας τέτοιος κατάλογος δεν αποτελεί ιδιαίτερη επιβάρυνση για την
επιχείρηση, καθώς «το κόστος ήταν μόλις 100 ευρώ», συνεπώς είναι καθαρά θέμα
διάθεσης και ένδειξης σεβασμού προς τους πελάτες.
πηγή: news247.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου